Oppdag kraften i målrettet digital markedsføring med Reklamedia, hvor hver klikk teller. Vårt team av sertifiserte PPC-spesialister er dedikert til å transformere din online tilstedeværelse gjennom strategisk planlagte og nøye gjennomførte betalte annonsekampanjer. Hos oss er ingen bedrift for liten eller for stor. Vi skreddersyr hver PPC-strategi for å maksimere din ROI, øke din synlighet og drive målrettet trafikk til din nettside.
SEM (Søkemotormarkedsføring) er en online markedsføringsstrategi som har som mål å øke synligheten til et nettsted på søkemotorens resultatsider (SERP). Dette kan gjøres gjennom ulike metoder som koblingsbygging, innholdsskaping, markedsføring i sosiale medier etc. Imidlertid refererer søkemotormarkedsføring generelt til betalt søk eller betal-per-klikk (PPC).
SEM og SEO bør være grunnleggende deler av din online markedsføringsstrategi fordi algoritmene som driver søkemotorer blir mer sofistikerte for hver dag. Det betyr at en gjennomtenkt PPC ( pay per click) strategi har blitt en absolutt nødvendighet hvis du vil sikre høye rangeringer i søkene som er relevante for din virksomhet.
I søkemotormarkedsføring betaler annonsører for visninger som resulterer i søkemotoren. SEM ( search engine marketing) har som mål å nå brukere når de mest trenger informasjonen du har å tilby, noe som gjør PPC-annonsering ideelt sett mindre påtrengende.
Alt i alt kan en godt konstruert SEM-strategi også øke nettstedets SEO ved å tiltrekke høykvalitets trafikk. Søkemotorer som Google vil oppdage at din nettside er en autoritativ kilde, som igjen vil gi høyere rangeringer på sækemotorens resultatsider (SERP).
Å generere organisk trafikk kan være en veldig lang og kjedelig prosess der resultatene kun sees på lang sikt. Søkemotormarkedsføring lar deg fremskynde denne prosessen og få brukere til nettstedet ditt fra begynnelsen. I tillegg kan du være trygg på at disse brukerne er interessert i det du tilbyr, siden de selv har søkt etter det.
Å vises i toppresultatene til Google og andre søkemotorer assosierer merkevaren din med et spesifikt behov selv om brukeren ikke klikker første gang de ser det.
Det endelige målet med Google Ads og andre søkemotormarkedsføringsverktøy er å forbedre forretningsresultatene. For å gjøre dette, må du opprette optimaliserte landingssider som setter brukerne på veien til konvertering.
En av de store fordelene med søkemotormarkedsføring er at det er en passende løsning for bedrifter i alle størrelser, siden minimumsinvesteringen er svært rimelig. På den andre siden kan du øke investeringene og kompleksiteten til dine kampanjer for å opprettholde kvalitet. Dessuten betaler du i form av klikk, derfor kan du være sikker på at budsjettet ditt blir brukt effektivt.
Søkemotormarkedsføringsløsninger som Google Ads gir en rekke beregninger for kampanjer og lar deg vite hva som skjer til enhver tid. På denne måten er det veldig enkelt å korrigere kursen ved behov og få bedre resultater.
I en verden hvor digital synlighet er avgjørende, forstår vi viktigheten av å ha klare og pålitelige svar på dine PPC-relaterte spørsmål.
Jobb med vårt utrolig dyktige team! Vi vil analysere din strategi, bestemme dine behov med fokus på resultater og budsjettoptimalisering. Vi tilbyr deg den beste løsningen. Ikke nøl med å ta kontakt!